Tuesday, August 24, 2010

music in everyday life's

haha. baru2 ni post aku byk sal lagu kan.
tah nape lagu yg aku post sebenarnye ade relate skit or maybe byk.
aku dari kecik lirik lagu yg jd passion aku bkn rentak die
sbb aku tak reti menilai musik dari rentak.
nak wat camne. dah diri aku bukan ahli musik.

setiap lagu ade maksud tersendiri utk diri seseorang
contohnye lirik ni

"You should have known the price of evil,
And it hurts to know that you belong here, yeah
Oooooh, it's your fuckin' nightmare!"

maksud bg aku utk semua org termasuk diri aku sendiri
yg telah tau jalan yg die pilih tuh tak elok tapi die still stay or die penah stay kat side tuh
sehingga diri die menjadi teruk

"Hey kids!
I have to question
What's with the violent aggression?
Details blurry, lost him too early
Welcome to the family"

bg aku mcm dunia ni sekarang. nape perlu gaduh utk hal kecik2. bodoh2 je. nak bertumbuk la pe la

"And in a way it seems there's no one to call
When our thoughts are so numb and
Our feelings unsure
We all have emptiness inside,
We all have answers to find
But you can't win this fight!"

ni lak bila budak2 tuh menang pergaduhan diorang masuk tuh. tp dalam perasaan tuh rasa ape? puas je kot?
bg aku mcm tade perasaan tuh. n setiap kali diorang menang pergaduhan tuh still ade yg lagi hebat lepas diorang.

bg aku. bile aku menghadapi masalah mane pg family aku? family yg aku bina sendiri pon tah pg mane. tinggal beberapa org je?
kot bile aku senang je korang ade? ble aku susah?
aku tatau perasaan aku dah. dah mcm ilang
aku dah rasa hilang lagi sekali.
hidup aku pon aku rasa mencari jawapan je. siapa aku, kenapa aku, ape tujuan aku?
tapi aku takkan complete kan semua jawapan tuh sbb satu hari nanti semua manusia mesti mati

"Now I find myself in my own blood
(Never thought I'd lay in my own blood)
The damage done is far beyond repair
I never put my faith in up above
(Never had much faith in up above)
But now, I'm hoping someone's there"

benda yg dah jadi tidak boleh nak kembali n betulkan semula. btol tak?
i never put my faith in up above? ni biarlah aku sorang je tau maksud die
im hoping someone there? ade ke org yg someone tuh?

"Still I'm on my way
On and on it goes
Vacant hope to take"

aku masih jalankan hidup aku dgn cara aku. aku masih berharap utk sesuatu.

haha karut2 tol la maksud lirik aku. tp itulah yg aku fikir. jgn lak korang kata blog dak ni kata sal my life. tp lagu je byk. mane sal hidup die.
tuh la hidup aku. maksud die aku yg paham. lau korang nak paham juga. setiap post aku tanya la. aku cuba terangkan kat situ juga.

No comments:

Post a Comment